lopen zonder pijn tips

Lopen zonder pijn met deze tips

Lopen doe je iedere dag redelijk vaak, zonder dat je hierover nadenkt. Je staat op en loopt een stukje om een bakje koffie te pakken, maar ook naar de WC gaan zonder te kunnen lopen kan nogal een uitdaging zijn. Heb jij de afgelopen tijd last gekregen van je voeten of benen waardoor lopen zonder pijn niet meer zo vanzelfsprekend is? Dan is het lezen van dit artikel op Ohmpraktijk.nl zeker de moeite waard! Wij geven je tips om weer te lopen zonder pijn, zonder dat je daar een grote operatie voor nodig hebt.

Pijnloos lopen met een peesplaatontsteking

Een peesplaatontsteking is ontsteking waarbij je ontzettend veel pijn kunt hebben in je hiel. Lopen kan met een peesplaatontsteking een flinke uitdaging worden. Een peesplaatontsteking komt vaker voor bij personen die een andere blessure hebben en hierdoor een aantal dagen niet hebben gelopen, of bij personen die een lange periode van rust hebben genomen. Je kunt speciale zooltjes aanschaffen om met een peesplaatontsteking toch zonder pijn te kunnen lopen.

Pijn aan het scheenbeen: hoe op te lossen?

Pijn aan je scheenbeen kan vele oorzaken hebben. Je kunt een blessure hebben opgelopen door een potje voetbal, maar ook kun je een ontsteking hebben aan het scheenbeen. Er zijn diverse behandelmethodes om de pijn te verminderen, maar vaak is een speciale zool een goede oplossing. Met een unieke sportzool voorkom je dat je blessures aan het scheenbeen krijgt met een potje voetballen.

Pijn aan het scheenbeen is echter ook op te lossen door met met een icepack de schenen te masseren. Als je dit 10- tot 15 minuten doet nadat je inspanning hebt geleverd wordt de kans op blessures flink verkleind.

Lopen op hakken zonder pijn

Heb jij vaak hakken aan als je naar je werk gaat, maar doet dit steeds meer pijn? Logisch! Lopen op hakken kan er namelijk voor zorgen dat je voeten zeer gaan doen. Zeker als je het niet gewend bent om op hakken te lopen kan dit voor pijn zorgen. Om te voorkomen dat je pijn krijgt als je op hakken loopt, kun je je tenen bij elkaar tapen.

Ook is het mogelijk om speciale zooltjes voor hakken te dragen. Je voeten krijgen namelijk meer last van shocken als je op hakken loopt. Schokdempende zooltjes in je hakken voorkomen deze pijn.

Pijnvrij lopen met zooltjes op maat

Om zonder pijn te lopen wordt het dus zeker aangeraden om in de schoenen die je draagt zooltjes te gebruiken. Er zijn voor iedere soort schoenen en soort sport speciale zooltjes te vinden. Als je gaat hardlopen op de verkeerde soort schoen zonder een geschikt zooltje kan dit voor erge blessures zorgen. Dit voorkom je door zooltjes te gebruiken.

Lopen zonder pijn kan dus soms gemakkelijk te realiseren zijn. Heb je nog steeds pijn nadat je zooltjes in je schoenen hebt geplaatst? Dan wordt het tijd om andere manieren te gaan vinden.