betere nachtrust tips

Betere nachtrust met onze tips

Slaap je de laatste tijd steeds slechter? Grote kans dat dit door stress komt. Stress is één van de meest voorkomende oorzaken van slapeloze nachten. Nachten waarin je niet goed slaapt kunnen een grote impact hebben op je gezondheid en humeur. Je kunt je minder goed concentreren op werk en je zult sneller geïrriteerd zijn. Na het lezen van dit artikel op Ohmpraktijk.nl zul jij vrijwel nooit meer last hebben van slapeloze nachten. Wij delen hier namelijk de beste nachtrust tips!

Een goede nachtrust is belangrijk voor het herstellen van je lichaam, zodat je de volgende dag er weer fris tegenaan kunt. Maar er zitten veel meer voordelen aan goed slapen. Het zorgt dat je veel beter in het leven staat, je humeur verbeterd wordt, er meer uit je dag wordt gehaald, maar ook je herstel na fitness en gezondheid flink verbeteren.

Betere nachtrust tips

Wil jij eindelijk weer eens lekker slapen en uitgerust wakker worden? Hieronder delen wij de beste tips voor een betere nachtrust. Houd rekening met deze tips en verbeter jouw slaap.

  • Kies het juiste bed en matras
  • Let op eten en drinken
  • Frisse lucht in de slaapkamer
  • Geen elektronische apparaten

Het juiste bed: welke kies jij?

Een fijn bed moet aan een aantal eisen voldoen. Ten eerste geldt dat deze eisen voor iedereen anders zijn! Sommige mensen houden van een zacht bed, terwijl anderen liever op een hard bed slapen. Het is belangrijk om het juiste bed uit te proberen en niet direct voor een bed te kiezen wat op je oude bed lijkt. Verandering kan namelijk goed voor je zijn!

Een Auping bed is bijvoorbeeld in allerlei soorten en maten te koop. Deze bedden staan voor kwaliteit en zullen dan ook zeker jouw nachtrust verbeteren. De Serta boxsprings staat net zoals een Auping bed voor kwaliteit en staat ook bekend om het prachtige design. Je zult voor jezelf een keuze moeten maken wat jij belangrijk vindt bij een bed!

De invloed van eten en drinken op je nachtrust

Als je eenmaal een goed bed hebt gekocht en je alsnog niet optimaal slaapt, kun je gaan kijken naar overige factoren. Een factor die van grote invloed is op je nachtrust is wat en wanneer je precies eet en drinkt. Je kunt het beste 3 uur totdat je gaat slapen geen cafeïne drinken. Klinkt logisch, maar toch gaat dit vaak fout. Ook een grote maaltijd rijk aan suikers is geen slim idee.

Verder is ook een zogenoemd nachtmutsje niet altijd een goed idee. Alcohol kan ervoor zorgen dat je sneller in slaap valt, maar zorgt er na enige tijd ook weer voor dat je wakker wordt. Je slaapt er onrustiger door, waardoor de kwaliteit van je nachtrust achteruit gaat. Let er dus goed op wat je eet en drinkt voor het slapen gaan!

Frisse lucht in de slaapkamer

Naast eten en drinken is het ook belangrijk dat je tijdens je slaap genoeg frisse lucht kunt inademen. Voordat je gaat slapen kun je dus gedurende een kwartier het raam van je slaapkamer openen, maar het liefst slaap je natuurlijk met een open raam. Frisse lucht bevordert de nachtrust. Ook kun je natuurlijk de roosters in jouw kamer open laten staan, in plaats van het raam zelf.

De invloed van apparaten op de nachtrust

Het blauwe licht van alle apparaten die je gebruikt gedurende de hele dag kan ervoor zorgen dat je niet goed slaapt. Het wordt dan ook sterk aangeraden om minimaal een uur voordat je gaat slapen alle apparaten (mobiel, tv, laptop) weg te leggen. Pak in plaats hiervan een interessant boek of speel een bordspel!

Door al deze verschillende factoren in de gaten te houden zorg je voor een betere nachtrust! Voorkom slapeloze nachten door bovenstaande tips op te volgen. Je zult binnen enkele weken al resultaat zien en je beter kunnen focussen. Ook zal je humeur stukken beter worden.

Slaap lekker!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *